253.82 Kb.Название Дата24.03.2012Размер253.82 Kb.Тип Содержание ... Смотрите также: Комунальна установа «Мурованокуриловецький районний методичний кабнет» Дошкльний навчальний заклад ясла садок 2 «Сонечко» смт.Мурован Курилвц МАГН¶ТНИЙ КАЛЕЙДОСКОП методичний посбник для вихователв ДНЗ2011 ркМатерали пдготувала:Хрущ Лариса Костянтинвна вихователь ДНЗ 2, вища категоря;ґвчук Катерина Едуардвна вихователь-методист ДНЗ 2.Рецензент: ^ Овчарук Оксана Олександрвна методист РМКДаний методичний посбник створений для розвитку пзнавальних здбностей дошкльника. Включа в себе дидактичн гри для дтей дошкльного вку, основна мета яких розвиток пзнавально, емоцйно-вольово сфер, формування вмння мислити самостйно, творчо, зосереджувати, розподляти та переключати увагу, запам ятовувати та вдтворювати, знаходити нестандартн ршення. Використовують пд час занять, самостйно дяльност. Затверджено на рад районного методичного кабнету (протокол 2 вд 18.04.2011р.) Мета: Розвивальна: розвивати послдовнсть дй, спостережливсть, тренувати увагу, пам'ять, дрбну моторику рук, мислення, кольорове сприйняття предметв. Розвивати зв'язне мовлення. Навчальна: вчити дтей називати розрзняти, групувати, класифкувати об'кти. Пдбирати вдповдн магнти на гровй поля. Закрплювати знання про форму, величину, колр. Узгоджувати слова в род,числ, вдмнку, правильно вживати вдмнков закнчення. Вправлятись в лчб, орнтуватись в простор, знанн цифр, визначати перший основнй звуки в словах, складати описов розповд, загадки. Виховна: виховувати нтерес до гри, позитивн емоц, стараннсть, дружн стосунки. ПЕРЕДМОВА ТРВЗ - наука навчання творчост. Впровадження в навчально-виховний процес дтей методв ТРВЗ забезпечу розкутсть дитячого колективу, заохочу дтей до рзномантних вдповдей, схвалю вдповд дтей, жодна з вдповдей не засуджуться. Кожне заняття з дтьми це ланцюжок питань «Як?», «Звдки?», «Для чого?», «Чим поганий?», Чим корисний?». Розвиток уяви, фантаз сприя розвитку пам ят, мислення. Кожне заняття це пошук стини, розвивальн гри,вправи, творч завдання, принцип: вд простого до складного. Золоте правило «триввцв» - можна говорити все. Прийматься будь-яка вдповдь, навть неправильна. Завдання дорослого дати можливсть дитин затвердитися у свой позиц: «Дякую тоб за те, що ти думаш», «Молодець, ти поставив гарне запитання, значить ти думаш», «Цкава позиця, чому ти так думаш?». На таких заняттях створються обстановка деяко винятковост: «Ми вс майбутн таланти!». ¶ дти навчаються нестандартно думати, шукати способи виршення виникаючих проблем, самостйно приймати ршення. Курс розвитку творчо уяви включа комплекс вправ, психологчних гор, рзномантн завдання на кмтливсть. До таких гор входять гри за методом «мозкового штурму». Вн поляга в колективному пошуку нетрадицйних шляхв розв язання проблем. Потрбно вчити дтей не боятися запропонувати смливу думку. Якщо ж проблему не вдалося розв язати нетрадицйним способом вдбираються рацональн де для розв язання проблеми. До методв активзац творчого мислення вдносяться задач на символчну аналогю. Грамось з колом, з лню. Коли дти навчаться зображати символами предмети, характери геров, явища, можна запропонувати намалювати модель казки та придумати свою казку. На прогулянках корисно використовувати прийоми фантазувати, оживляти, змни законв природи. Спостергати за хмаринками: куди пливуть, як несуть вст, про що мрють, про що розкажуть. Оживлямо втер: Хто його мама? Хто його друз? Про що говорить втер з сонцем? Можна запропонувати побачити кольоровий дощ, снг через кольоров окуляри або скельця. На прогулянц малювати паличками, ступнями, долонями. А вечори це час казок. ¶з казкою потрбно працювати нетрадицйно: мняти характер геров, мняти мсце позиц. Ввечер спостергати за тамницями перетворень: в кого перетворились калюж, кущ, будинки. Впровадження в практику роботи дано методики надасть можливсть вихователям формувати у дтей творчу художньо-мовленнву дяльнсть. Творчсть це чарвна гра, в якй з нчого народжуться щось прекрасне дивовижне. ¶ непогано, якщо перш результати будуть досить далекими вд «прекрасного». Хай спочатку дитина навчиться бачити свт без штампв шаблонв, сприйма його таким, яким сприймають ген. А кожна дитина за свою природою генй, потрбно тльки допомогти й ним стати. Розроблений посбник з використанням елементв методики ТРВЗ явля собою велику магнтну дошку, гров поля з зображенням «комори», кошика, вазочок, банок, кухонно дошки, тертки, городу, грядки, саду, лсу, дерев, зоопарку, цирку, подвр'я т.д. Набр магнтв (овоч, фрукти, дик свйськ тварини, птахи, транспорт т.д.). Цей посбник можна використовувати на заняттях, в повсякденному житт, в гровй дяльност, вивчаючи той чи нший тематичний цикл вдповдно до програми «Я у свт», так пд час творчо дяльност дтей. Дти вибирають соб за бажанням грове поле (поля) вдповдн магнти, називають, розпзнають, групують, класифкують. «Овоч, фрукти» Називають основн овоч, де ростуть, характерн ознаки (колр, форма, величина). Якого кольору, як назвати одним словом: помдор, буряк, гарбуз, перець, де ростуть? Де можуть знаходитися овоч? (на грядц, в земл, в банц, в мшку, в комор, в корзин, в ящику, на город...). Що можна приготувати з овочв (салат, пюре, ск, борщ, суп...). Як можна використати (буряк, як м'яч, жу, лки, напй, квас, ск, помаду, грашку, подарунок, олвець, нрку, голову для ляльки...). Що бува таким же: (огрок, довгий чи короткий?Що бува довгим? (мотузка, шуба, нитка, вулиця, день, олвець, нж, палець, дорога, казка, розмова, волосся). Лексико-граматичн гри та вправи. Його багато в город? 3 чого роблять (...) ск? Мшок чого (капуста, буряк). Полити потрбно (кавун, рпу). Куди збрати урожай? (в склад, в корзину, в ящик...). Що де? Морква в город (грядка, ящик, борщ, салат, ск, внегрет...). Корзина з чим? (морква, буряк, кабачки, баклажани, помдори, огрки...)
Магнтний калейдоскоп
Магнтний калейдоскоп
Комментариев нет:
Отправить комментарий